Интернет – събирателна платформа за протичането на всички традиционни информационни канали

12079087_919141284821673_5447481884086846628_n
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

На 25 ноември 2015 г. в София, в клуб в E-motion Club се състоя първия е-Comm Blitz & Networking. В него взеха участие: Жанет Найденова от IAB- България; Георги Маринов от E-pay; Стоилка Арсова от БОРИКА Банксервиз; Огнян Младенов – SEOM; Димитър Димитров – Inbound.bg; Петър Дяксов от Tendrik; Мариан Игнев от Cloudstrap.io; Иван Бъчваров от Комисията за защита на потребителите (КЗП); Николай Бакалов – ОСА Маркетинг Сълюшънс, Ален Попович – БААДК (Българска асоциация на агенциите за дигитални комуникации), Стефан Чорбанов – Stenik Group и Константин Бъчваров.

Ето какво споделиха те:

Жанет Найденова от IAB-България заяви, че проведените проучвания показват, че всички традиционни информационни канали, като телевизия, радио, дори печатните медии, вече се съсредоточават в Мрежата и се ползват предимно през Интернет – независимо от устройството. Оказва се, че немалко хора вече ползват Интернет дори през няколко устройства едновременно. А това задължава към едни по-отговорни действия в онлайн средата, с цел максималното й добро използване за бизнеса. Тя добави още, че в Бълагария има 0 процента мобилна дисплей реклама, като същевременно площадките за нея са готови, но явно рекламодателите не са готови. Тя се позова на няколко тренда, излезли от резултатите на три проучвания за България и Европа през миналата година – DigitalSCOPE; Mobile Audit и AdEx.

Георги Маринов от E-pay и Стоилка Арсова от БОРИКА Банксервиз – въпросите към тях бяха насочени към сигурността и в частност – обезпечени ли са плащанията онлайн, какви са рисковете и особеностите, как постъпват двете компании при опит за измама например. Според г-н Маринов в България заплахата (фродът) е практически нулев и затова той обясни, че в E-Pay всички плащания до 100 000 лева се гарантират напълно, добави, че поради тази причина наскоро са пуснали нова услуга “E-Pay One touch”, която позволява само с едно въвеждане на данните на клиента, да се пазарува многократно. Целта е да се улесни клиента. Той добави, че има иновации и в мобилната търговия – т.нар. Favorites, където мобилните апликации могат да се обединят и макетът се вижда в мобайла. Заключи, че при някои устройства за целта може да послужи дори пръстов отпечатък. Г-жа Арсова потвърди, че Реалната заплаха (фродът) е много ниска и добави, че тя съществува в по-висок процент при ползването на български карти в чужбина. Като решения тя фиксира одобрените процедури за антифишинг – например, при регистрирана измама – последване на директното сваляне на сайта от Интернет пространството; 24/7 мониторинг на измами; приложение на наложените от Европейската централна банка методи за идентификация и за достъп до чувствителна информация. Тя загатна за проект на Национален мониторинг център, който се подготвя с цел превенция от измами в Мрежата.

Огнян Младенов – SEOM – той акцентира върху това кои са последните новости от света на SEO за онлайн магазини в Google; също така отбеляза, че Google shopping още не е навлязъл на българския пазар.

Димитър Димитров – Inbound.bgтой наблегна на това, че онлайн търговците са закъснели, ако все още не са планирали коледните си кампании и най-малкото не са ги задвижили. Според него, когато Google shopping навлезе в страната ни, това ще промени драстично структурата на пазара като цяло.

Петър Дяксов от Tendrik – запитан дали има предимство ползването на маркет плейс пред използването на собствен онлайн магазин, той отговори отрицателно и призова да не се прави реклама на маркет плейса. „Когато се захванете с изграждането на онлайн магазин е важно да правите собствено съдържание, тъй като сами знаете по какъв начин най-добре можете да достигнете до клиентите си и да им предоставите добавена стойност.“ – заяви в заключение той.

ecomm1

Мариан Игнев от Cloudstrap.io – той сподели своя опит при провеждането на големите кампании като Коледни, Новогодишни, Великденски, Черен петък. При тяхното изпъленение, трафикът расте само за ден с тримесечен обем. Също така призова да няма уплаха от него, тъй като той е търсен резултат. Важното е да се съумее да се прави бизнес след като този трафик е наличен. За целта, г-н Игнев даде практически съвети как да се улесни процеса по подготовка на кампаниите, как да се разпределя информацията на различни сървъри и други.

ecom2

Иван Бъчваров от Комисията за защита на потребителите (КЗП)

Той обърна внимание на това кои са най-важните моменти при прилагането на Закона във връзка с продажбата/закупуването на онлайн стоки и услуги. Например, че всеки търговец е задължен да предостави предварително своите имена и адрес; основните характеристики на всяка стока или услуга, която предлага; цената на стоката/ услугата с включените в нея данъци и такси; разходите за доставката; срокът, за който е валидно предложението му; условията за плащане, доставка, изпълнение, дата на която търговецът се задължава да достави стоките или да извърши услугите, и (когато е приложимо) предвидените от търговеца начини за разглеждане на жалби от потребители. Той акцентира и върху възможността за оттегляне от поръчката или връщането на стоката в 14-дневен срок.

Последната част бе посветена на социалните мрежи. В нея взеха дейно участие: Николай Бакалов – ОСА Маркетинг Сълюшънс, Ален ПоповичБААДК (Българска асоциация на агенциите за дигитални комуникации), Стефан Чорбанов – Stenik Group и Константин Бъчваров. И четиримата се обединиха около мнението, че социалните мрежи и най-вече Фейсбук, трябва да бъдат задължителна част от маркетинговия микс, но подходът там трябва да бъде индивидуализиран. Според тях, истинския бизнес се прави като се познават потребителите, като за целта е добре да се извършва предварителен анализ на аудиторията. Г-н Попович заяви, че Фейсбук страниците се „стерилизират“ – стават еднакви, а същевременно Фейсбук групите „кипят“ от социален живот – нещо, което трябва да не се подценява, а да се използва максимално.

ecom3

Събитието завърши с награда – SPA уикенд за двама в Македония, предоставена от Loyal Travel, а щастливия победител се оказа Георги Шопов от Freak Media Group.

(Visited 120 times, 1 visits today)

Коментари