StartUP@Blagoevgrad

12208403_839251496192220_2379872332811429482_n
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

На 13ти ноември в Благоевград се проведе Startup Weekend.

Това събитие се провежда за втори път в града и събра 70 младежа на възраст от 16 до 30 години. Участниците бяха ученици и студенти от различни специалности и градове. Дори имаше и чуждестранни участници, учащи в Благоевградския университет. В продължение на целия weekend те сформираха екипи, работеха върху идеи и създаваха бизнес.

Хронологично събитието протече по следния начин:

Петък всеки от участниците, който има идея, презентира в рамките на една минута идеята си. След това се проведе гласуване за идеите и най-добрите получиха правото да бъдат реализирани през weekend-a. Хората, чиито идеи бяха избрани, сформираха екипи и започнаха работа върху проектите си, опитвайки се да ги превърнат в бизнес.12248225_838829139567789_3848805175301863281_o (1)

Съботния ден премина в усилена работа на екипите, обаче те не бяха сами. В тяхна помощ бяха дошли ментори – хора минали многократно по този път, а именно пътя от идея до превръщането и в успешен бизнес. На разположение бяха множество ментори – от технически лица като програмисти, дизайнери до бизнес анализатори, маркетолози и PR специалисти. Ето и списъка с ментори, взели участие в събитието:

Георги Иванов – CEO на Enhancv Мъри Иванов – основателя на Metrilo

Алекс Токмакчиев – Арт директор на Puzl

Калоян Янкулов – предприемач и уеб дизайнер работил по проекти на Microsoft, Samsung и много други

Александър Дурчев – професор AUBG и основател на All Channel Communications

Венета Андонова – професор в AUBG със силен интерес към предприемачестото

Георги Прусийски – съосновател на Webrika и CTO на Dietata.com

Симеон Прусийски – съосновател на Webrika и CTO на Startupmasters

12239435_838861036231266_1019267338542129654_o

Идеите бяха разнородни и обхващаха почти всички сфери, в които може да се прави бизнес. Отборите трябваше: – да направят описание на проблема, който тяхната идея решава

– да направят проучване за да открият пазара с техните потенциални клиенти

– да проучат конкуренцията и да доразвият услугата/продукта си така, че да я победят

– да направят план, за навлизане на пазара

– да направят детайлен бизнес план, в който да докажат че именно тяхната идея може да се превърне в успешен и доходоносен бизнес

– да разработят и прототип или така нареченето MVP (minimum viable product)

След усилената работа през целия weekend в неделния ден отборите презентираха идеите и продуктите си пред жури. Журито се състоеше от успешни български предприемачи и хора на ключови позиции във фирми, световни лидери в тяхната дейност. Ето ви и списък с членовете на журито: Радослав Ризов от Microsoft

Стоян Ангелов от StartItSmart

Александър Дурчев от All Channels Comunications

Георги Прусийски от Webrika и Dietata.com

Симеон Прусийски от Webrika и Startupmasters

Отборите бяха оценявани по три главни критерии:

– Изпълнение на продукта

– Бизнес план

– Валидация на идеята им от реални потребители 12237989_10153343180238163_1745754371844578289_o

Десет отбора представиха своите продукти, плод на усиления труд в рамките на 54 часа. Три от тях бяха отличени съответно на 1ва, 2ра и 3та позиция.Трета позиция бе отредена за най-младия отбор – Sixteen and Working . Това бе идея на 3ма ученика на 17 години. Макар и на такава малка възраст, те бяха осъзнали че има проблем и най-вече че искат да го решат. Техния продукт цели да предостави лесна платформа, в която млади хора – техни връстници могат лесно да намерят подходяща за тях работа. Второ място бе отредено на ARKube. Това бе и най-многоброиния отбор – 10 човека. Те бяха разработили иновативна игра, целяща да заинтригува всеки любител на логическото мислене. Бяха създали и голяма възможност за продуктово позициониране, което бе с цел генериране на приход от реклами. Първото място бе за Toby. Това е онлайн услуга, която предлага възможността да се наемат дървени екологични играчки. Проблемът, който те решават е – Струпването на ненужни играчки, които така или иначе не биват използвани повече от 1-2 седмици. Именно чрез наемането на играчките потребители ще намалят разходите си, а и няма да се „търкалят“ стари играчки по гардероб и така да заемат място. Страхотното на идеята е че след няколкократно наемане на една играчка те ще я даряват на деца в нужда.

(Visited 128 times, 1 visits today)

Коментари